Vælg et troværdigt fragtfirma til din pakke forsendelse

Det er ikke nogen hemmelighed, at der er stor forskel på den service, man får fra forskellige forsendelses firmaer. Afhængig af hvilken type kunde man er, kan man forvente store udsving i service niveauet – mange fragtfirmaer mener, at de kan tillade sig at være ligeglade med små privatkunder, og prioriterer de større erhvervskunder højere, både når det kommer til pris og service i forbindelse med levering. De større erhvervskunder kan for det meste tilbyde en højere volumen, og derfor ønsker man deres loyalitet. At dette skal gå ud over bedstemor, der vil sende sit barnebarn en fødselsdagsgave, eller den udvekslings studerende, hvis forældre sender pakker hjemmefra til glæde og trøst, er virkelig ærgerligt. Nedprioritering af privatkunder og mindre erhvervskunder betyder, at pakke forsendelserne kan gå hen og blive voldsomt forsinkede, forsvinde under transporten, eller dukke op hos modtageren i dårlig stand – hvis de da overhovedet dukker op! Hvert år forsvinder rigtig mange pakker på deres rejse fra afsender til modtager, og fragtfirmaerne ønsker som oftest ikke at tage ansvar for dette. Derfor er mange mennesker helt gået bort fra at sende pakker – og det er da synd. Det er så hyggeligt at modtage en pakke fra et kært familie medlem, en ven på rejse i fjerne egne, eller en lille webshop, fra hvilken man har bestilt unik brugskunst eller et lækkert stykke tøj.

Hvis du vil undgå, at dit pakke-eventyr får en rigtig ulykkelig slutning, bør du således se dig godt for, når du vælger fragtfirma til privat pakke forsendelse. Du bør sikre dig, at andre i lignende situationer kan give deres anbefalinger, at priserne ikke alene er rimelige, men også gennemsigtige, så du undgår grimme overraskelser i form af gebyrer, ekstra told mv., og at firmaet tilbyder et brugervenligt og stabilt tracking system. Se for eksempel https://www.pakke.dk/pakke-forsendelse, som har modtaget top anmeldelser fra privatkunder på Trust Pilot.

 

Post Author: Astrid Pedersen