Styrk din branding eller rebranding med et skarpt firmalogo

16 July 2018 Astrid Pedersen
image

editorial

Hvis dit firma stor over for en rebranding proces – for eksempel i forbindelse med sammenlægning eller udsplitning af en division – eller du har et helt nyt firma, som har brug for en visuel identitet – så skal du have fremstillet et firmalogo. Mange virksomheder begår den store fejl, at de venter med at få designet et godt og stærkt firmalogo, fordi der er så mange andre ting at tænke på i opstarts fasen. Men det kan ikke betale sig at nedprioritere design af firmalogo. Firmalogoet er dit primære redskab til branding, og til at skabe opmærksomhed omkring din nye virksomhed eller konstellation. Og dette skal gøres helt fra begyndelsen, hvis du vil være sikker på, at din virksomhed får den opmærksomhed, den har brug for for at få vind i sejlene.

Vind din plads på markedet med et veldesignet firmalogo

Med et skarpt firmalogo kan du, i kombination med en massiv indsats på branding området, brænde dig ind i bevidstheden hos potentielle kunder og samarbejdspartnere samt andre interessenter. Det er meget vigtigt at komme godt fra start på dette område. Hvis du ikke fra begyndelsen har din virksomheds grafiske og visuelle identitet på plads, risikerer du at tabe terræn, da disse interessenter vil blive usikre på din virksomheds professionalisme og troværdighed. Hvis du ønsker at stå knivskarpt, skal dit firmalogo således være på plads fra begyndelsen.

Professionelt designet firmalogo – når din branding skal være i top

Det er således en god idé at tænke firmalogoet og den øvrige visuelle identitet ind i de tidlige faser af virksomhedsdannelsen. Og samtidig kan det anbefales, at du allierer dig med en professionel grafiker eller grafisk designer, som kan stå for det arbejde, der ligger i at udforme et professionelt og stærkt firmalogo. Hos damgraphics.dk kan du læse meget mere om, hvad der kræves, før et logo er effektivt.

More articles