Et malerfirma i Ishøj smiler i telefonen

05 August 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi starter lige med at lægge ud med at forklare, hvor det malerfirma Ishøj bliver nødt til at smile i telefonen – og det har ikke noget med fordomme at gøre, at de skulle befinde sig i et grimt område af landet, hvor man ikke ligefrem er kendte for at tale pænt til hinanden – og så runder vi af med at forklare, hvordan man gør det i praksis.

Det handler blandt andet om, at man nu om dage foretager mange bestillinger over nettet, når man skal købe alt fra varer til servicer. Og det gælder også sådan noget som at bestille en maleropgave.

I sidste ende kommer man nok i kontakt med selve malerne eller maleren, fordi man trods alt gerne vil have sat ansigt på, hvem det er, man inviterer ind i ens hjem, fordi man gerne vil have tillid til den slags mennesker, selvom man selv har bestilt dem.

Men selve sekretæren, eller hvem der end tager telefonen, når man ringer og bestiller den opgave, kommer man nok ikke til at se eller sætte ansigt på, så man har blot en stemme og et navn – og det skal man udnytte.

Fokus på stemmen bliver øget, fordi man ikke har andet at forholde sig til; det er ligesom, når nogle af ens sanser er nedsatte eller helt forsvinder, så overbruger man de andre, der intensiveres.

Og, ja, man kan sende en mail, men mange folk foretrækker sådan noget med, at man lige kan ringe og få en ægte person i røret i disse digitale tider.

Og det kan være alt fra, at man gerne vil foretage en bestilling af malerarbejde, eller man har et spørgsmål, som bare kunne læse svaret på på firmaets hjemmeside.

Her skal modtageren i den anden ende af røret være professionel og ikke give tegn på irritation. Man skal derfor selv smile, mens man snakker; rejse sig op, hvis man ikke allerede står op og være serviceminded.

Det giver altid det bedste resultat.

More articles