Et nemt ordrestyringssystem for håndværkere

19 July 2020 Lotte Hindsberg

editorial

De fleste håndværkere kender sikkert til at de har været ude hos en kunde, afgivet et tilbud og så på vejen hjem bliver de i tvivl om hvorvidt det nu var et godt træk. Vil de overhoved tjene penge på den ordre.

Eller hvad med en situation hvor det papir ordren er nedskrevet på bliver væk. Hvor var det nu kunden boede, hvad hed hun og hvad var det nu der lige præcis blev aftalt. Alt det forsvinder med et ordrestyringssystem. Ordrestyring for håndværkere er en af de vigtige områder, det som virksomhed er godt at have styr på.

Få mærkbar bedre likviditet med ordrestyring

Et af de punkter hvor et ordrestyringssystem også kan være en stor fordel, er likviditetsmæssigt. Du kan få koblet dine leverandører på systemet så du nemmere kan se hvad de har på lager eller hvornår det kommer. Det betyder at du ikke selv behøver at have penge bundet i et varelager. Det har også den effekt at du kan se dækningsgraden og nemmere kan justere et tilbud op eller ned så du både tjener på ordren og ender med at få den. 

Du har mulighed for at sende en faktura så snart arbejdet er slut. Det betyder at du ikke skal vente til du er hjemme på kontoret og skal vente på at bogholderen kommer og har tid til at sende fakturer ud til kunderne. 

Du har også mulighed for at se hvad hver enkel medarbejder tjener ind til firmaet. Ikke dermed sagt at du skal gå og kontrollere dem, men det er en forretning og det kan betyde at der måske skal laves nogle justeringer. Måske skal prisen sættes op på nogle projekter fremover. Du kan også se om der er huller i dine medarbejderes arbejdsuge, som gør det muligt at sige ja til flere ordre, give ferie eller sætte dem til at hjælpe på andre opgaver.

More articles